poniedziałek, 22 kwietnia 2013

Jerozolima

Ogromny mur dzieli dwa piękne miasta: Jerozolimę i Betlejem. Brak swobodnego przemieszczania się  między tymi miastami, wzmożona kontrola na granicy i dwie  różne  kultury. Wszystko piękne i jednocześnie zaskakujące.
Noce w Jerozolimie były  dość  chłodne, jakieś 9 stopni. Wstawaliśmy raniutko, więc jeśli nawet zapowiadał się słoneczny i ciepły dzień, to trzeba było się odpowiednio ubrać.

Kurtka- BMW
Spodnie- Mango
Sweter- Cubus
Tenisówki- nn



Ściana Płaczu. Mężczyźni mogę  tam podejść tylko w nakryciu głowy ( Jarmułce)





Cmentarz  żydowski. Na grobie  zamiast kwiatka  kładzie się  kamyk...



Zaczyna się dorosłe życie - Bar micwa











Widok na Jerozolimę z Góry Oliwnej




 Może  zdjęcie ? :-))




Podobno najlepszym przewodnikiem po Jerozolimie jest  Stary Testament...






32 komentarze:

  1. Bardzo Ci zazdroszcze, ze bylas w Ziemi Swietej... Marze,zeby tam kiedys pojechac. Piekne zdjecia, ogladam z zainteresowaniem.
    Twoj zestawik "wycieczkowy" piekny i wygodny, zaskoczylas mnie, co mialas pod bluza..NAgle spod wygodnego stroju ukazala sie elegancja;)
    Pozdrawiam. Anka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta wycieczka wywarła na mnie niesamowite wrażenia. :-)

      Usuń
  2. Piękne zdjęcia, nigdy tam nie byłam. Jerozolimę znam tylko ze zdjęc mojego znajomego, bo tam się urodził.
    Twoja kurtka bardzo mi się podoba. Wyglądasz Grażynko jak prawdziwa turystka;-*

    OdpowiedzUsuń
  3. Zazdroszczę wycieczki i zwiedzania :) Widać po zdjęciach, że Jerozolima jest piękna, a żydzi mają interesującą kulturę. Zdjęcia sa także niesamowite, najbardziej poruszyły mnie te pod Ścianą Płaczu.
    Zgadzam się z wcześniejszym komentarzem, nie spodziewałam się pod sportową kurtką eleganckiego sweterka :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ogromne przeżycia być w tak historycznych miejscach. Kultura Żydów jest niesamowita.

      Usuń
  4. taaaaka wycieczka to moje wielkie marzenie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Great pictures! I love your outfit! Kisses dear.
    http://www.solaanteelespejo.blogspot.com.es/

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne zdjęcia a Ty bardzo ładnie na nich wyszłaś.serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudowna wycieczka, oj Grażynko marzy mi się taka podróż, kto wie może kiedyś :)
    Pięknie wyglądałaś, zawsze podziwiam to w jaki zręczny sposób radzisz sobie ze strojem dopasowując się świetnie do każdej sytuacji w tym momencie wycieczki:) Luzno, wygodnie i stylowo !

    Całuję i życzę udanego tygodnia :)Buzka :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Wakacyjny luz i uśmiech :) i wciąż nienagannie ubrana!
    Jerozolima piękna !

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne zdjęcia:) Super torebka:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Slicznie Pani wygląda:) sama dużo podróżuję i wiem jak trudno jest czasami zadbać o siebie w warunkach podróży i zwiedzania. Czasem wrzuca się na siebie to co jest pod ręką, tym bardziej więc gratuluję nienaganego i przemyślanego wyglądu w każdej sytuacji.
    PS. Mały drobiazg tylko - jest Bar Micwa, nie barnictwa :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie i za komentarz i za zwrócenie uwagi na pisownie :-) Pozdrawiam :-)

      Usuń
  11. Nice pictures! Hope you're enjoying your trip!! ;-)
    Cute look too!
    xoxo
    Patricia

    http://misstoptenimage.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Och, jak mi znajomy wygląd z torbą na listonoszkę i przewiązaną w pasie kurtkę.
    Zwiedzać miałaś co, ale chyba tam nie zostajesz, wrócisz prawda?
    Pzdr___Tess.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już jestem w domu. Jestem pełna energii i pozytywnych emocji. Jutro z chęcią wracam do pracy :-)

      Usuń
  13. Świetna relacja. Może następnym razem wybiorę się właśnie w tamtym kierunku...:)
    Ślicznie wyglądałaś. Zwróciłam uwagę na buciki!

    OdpowiedzUsuń
  14. nawet nie wiesz z jaką przyjemnością oglądam te zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Fantastyczna wycieczka i piękne zdjęcia . Sportowa wersja Nieco Starszej Dziewczyny - Świetna :))

    OdpowiedzUsuń
  16. zawsze chciałam pojechać do tego pięknego miejsca!!! cudowne zdjęcia!!!

    OdpowiedzUsuń
  17. wspaniała wyprawa, piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękne zdjęcia, świetna relacja, ale masz wspaniałą wycieczkę.
    Wyglądasz super, ładnie Ci w białych spodniach i podoba mi sie torebka...pozdrawiam i miłego wypoczynku...

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękne miejsca odwiedzasz:)))fantastyczne zdjęcia:)))Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  20. swietna wycieczka, pozazdroscic tylko :)

    OdpowiedzUsuń
  21. taka wycieczka dostarcza na pewno niesamowitych przeżyć...zapamiętasz ją do końca życia...
    piękne zdjęcia i Ty na nich...
    i jak widać ciuchy zabrałaś świetne:D

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękne zdjęcia, ach tylko pozazdrościć :) pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo dziękuję za komentarze. Już jestem w domu:-) Pozdrawiam więc z Rzeszowa :-)

    OdpowiedzUsuń
  24. cudowne zdjęcia ! zazdroszczę Ci takiego wyjazdu ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  25. Na mnie największe wrażenie zrobiło ostatnie zdjęcie. Ten charakterystyczny człowiek musi być naprawdę zafascynowany Biblią i Jerozolimą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to prawda. Niesamowity człowiek- Polak i Żyd , który zmuszony był wyjechać z Polski. Niesamowita wiedza i sposób jej przekazywania. Pełen szacunku do innych ludzi i innych religii.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło gdy zostawisz po sobie jakiś ślad. Jeśli spodobał Ci się mój blog zapraszam do obserwowania. Z góry dziękuję za wszystkie komentarze :-)
Konstruktywna krytyka mile widziana.

Nie biorę ( już) udziału w nominacjach. Tych którzy chcą mnie o coś zapytać, proszę na maila. Chętnie odpowiem :-))