poniedziałek, 25 września 2017

Mostar i Blagaj - pocztówki z wakacji





Wrześniowe wakacje spędzaliśmy w Chorwacji ale żeby urozmaicić nasz pobyt wybraliśmy się do Mostaru i miejscowości Blagaj w Bośni i Hercegowinie. To tylko 1,5 godz. jazdy  z Makarskiej więc szczerze polecam. Odwiedziliśmy też Medjugorie ale relacje przedstawię innym razem bo post musiałby  być strasznie obszerny. 
To był już mój drugi pobyt w Mostarze. Niesamowity klimat i naprawdę jest się  czym zachwycić. O tym mieście pisałam już     t u t a j  dlatego zapraszam tym razem do oglądnięcia zdjęć. 

















Kilkanaście kilometrów od Mostaru jest miejscowość Blagaj. Tam u stóp urwiska znajduje się klasztor Derwiszów ( zakon muzułmański powstały w XIII w. w Rumunii), który przez wieki był islamskim sercem Hercegowiny. Odwiedzają go turyści z całego świata, zwłaszcza Muzułmanie, co dało się zauważyć na każdym kroku...







Aby zwiedzić klasztor  należało zdjąć buty oraz zasłonić nogi ramiona i głowę .



















19 komentarzy:

  1. Prześliczne zdjęcia :) Zazdroszczę wakacji, ja niestety nie miałam żadnych.

    OdpowiedzUsuń
  2. Urokliwe miejsca. Niebywałe bogactwo przyrody i kultury. Nie ma się co dziwić, że kto raz tam pojechał, chętnie wraca.
    Fajna fotorelacja z Twojego pobytu. Szkoda, że wakacje się skończyły, prawda?
    Serdecznie Cię Grażynko pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten outfit w tej scenerii... kurcze super to wygląda. :) Miłego dnia. Jestem tutaj.

    OdpowiedzUsuń
  4. O rany! Cudne zdjęcia! Rewelacyjnie i oczywiście pięknie wyglądasz! :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne wakacje mieliście:)))cudowne miejsca:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  6. ogladajac i te stare fotki, mam wrazenie, ze pojechala tam tym razem zupelnie inna osoba, trudno doszkac sie tej kolorowej Grazyny w tobie, mimo ze nadal jes kolorowo
    zmienila sie tez jakosc zdjec , jakby wiecej edycji bylo

    fajnie wychidza te robione rybim okiem

    lubie ogladac nietypowe miejsca, sa inspitujace i budza moje wlasne podroznicze marzenia

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Mogę wiedzieć skąd ta przepiękna spódnica ?

    OdpowiedzUsuń
  8. Chorwacja to piękny zakątek Europy. Wspaniałe krajobrazy i "bankowa" pogoda spowodowały, że spędziłam tam kilka urlopów z rzędu.

    OdpowiedzUsuń
  9. Tak zwyczajnie i po prostu ...pieknie :)Pozdrawiam serdecznie Renata

    OdpowiedzUsuń
  10. Gdy dziś za oknem szaro i mokro z radością oglądam Twoje zdjęcia. Są piękne bo i miejsce wygląda fantastycznie. eh zatęskniłam już za letnim czasem a przecież dopiero co odszedł... pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  11. Grażynko, fantastyczna fotorelacja! piękne widoki :) a Ty świetnie wyglądałaś :)Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bośnia i Hercegowina są niesamowite, podróżowałam przez te tereny, było dziko i wysoko. Do Mostaru ciągle jeszcze nie dotarłam, ale mam nadzieję! :) :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne widoki, i pomyśleć że jeszcze nie byłam w Chorwacji ;-)

    OdpowiedzUsuń
  14. co za widoki! aż się miło patrzy. Chorwacja to jeden z krajów, których nie odwiedziłam - planuję tam dłuższa wycieczke :)
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  15. cudwone wspomnienia i cudowne zdjecia :)

    Buziaki:*
    WWW.KARYN.PL

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne miejsca, cudowne zdjęcia, wakacje we wrześniu to dobry pomysł, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Wspaniały post, ślicznie wyglądasz na zdjęciach... I te widoczki... Szeroki uśmiech, aż wszystko staje się milsze!

    Co powiedziałabyś na wspólną obserwację? ;) Oczywiście jeśli mój blog przypadnie Ci do gustu. Liczę, że dasz mi znać w komentarzu i pozdrawiam cieplutko w ten pochmurny dzień,
    Tsukiakari z murasakiiroanu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Ale tam pięknie... Dzięki Grażynka za wyprawę! Filmiki pozwoliły wczuć się w klimat...:)))
    A Ty rewelacyjnie wyglądałaś!!! Stylowo na maxa:D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło gdy zostawisz po sobie jakiś ślad. Jeśli spodobał Ci się mój blog zapraszam do obserwowania. Z góry dziękuję za wszystkie komentarze :-)
Konstruktywna krytyka mile widziana.

Nie biorę ( już) udziału w nominacjach. Tych którzy chcą mnie o coś zapytać, proszę na maila. Chętnie odpowiem :-))